1946

Θάνατος της πολυαγαπημένης μητέρας του. Γράφει και της αφιερώνει τον Μεγάλο ύπνο, που κυκλοφορεί την ίδια χρονιά:
Πεθαίνεις, είπε μέσα του. Αποχαιρετάς με μάτια ολάνοιχτα τη Ζωή και προχωρείς στο Μεγάλο Ύπνο που ξυπνημό δεν έχει. Κι αυτή την υπέρτατη στιγμή, συλλογίστηκες τον ύπνο το δικό μου, τον ύπνο το μικρό κ’ ευτελή που θα χάσω για να προσκυνήσω το θάνατό σου. Είσαι μητέρα απ’ την κορφή ώς τα νύχια. Μητέρα ώς το θάνατο. Και δεν στοχάστηκες πως μόλις πεθάνεις, σε λίγη ώρα, θα πάω να κοιμηθώ. Πως έχω μέρες και μέρες μπροστά μου για να κερδίσω τον ύπνο που μ’ έκανες να χάσω πεθαίνοντας. Θυμάσαι τι μου είπες όταν θάβαμε την Αγγέλα; «Ο άνθρωπος είναι θεριό». Θεριό ο γονιός στο θάνατο του παιδιού του. Τέρας το παιδί στο χάρο του γονιού. Η κτηνωδία της ζωής είναι υπέροχη...

Αναλαμβάνει την κριτική θεάτρου στην εφημερίδα Η Βραδυνή: «Δεν κρίνω ποτέ με επιπολαιότητα, ευκολία συνειδήσεως ή ευτέλεια πάθους. Κατά βάσιν είμαι καλλιτέχνης. Και κρίνω σαν καλλιτέχνης, με κατανόηση, ευρύτητα και καλωσύνη», θα γράψει σχετικά.

Μπαρ Ελδοράδο, θεατρικό έργο του από τον θίασο Αλίκης-Μουσούρη (3 Απριλίου-5 Μα?ου), με τους ηθοποιούς Νανά Σκιαδά, Κυβέλη Μυράτ, Κώστα Μουσούρη, Σπύρο Μουσούρη, Στέλιο Βόκοβιτς. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται και η Καταδρομή, κινηματογραφική ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία Καραγάτση, με πρωταγωνιστές τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Ελένη Χατζηαργύρη, Ζινέτ Λακάζ, Χριστόφορο Νέζερ.